Proč neprodat to, co jste ještě nevyrobili?

Ano. Proč ne. Je to nejlepší způsob, jak neinvestovat moc času a peněz do něčeho, co si třeba nakonec nikdo nekoupí, nebude o to žádný zájem.

 A jak je vidět, někdy stačí jen málo k tomu, aby se námaha a čas strávený u našich koníčků zaplatil.

Jak jsem nakousnul v předchozím blogu.

Stačí jen malá drobnost ke každému úkonu nebo těsně před či poté, než si začneme hrát s našimi koníčky (jako třeba zapnout a vypnout kameru či foťák). Natočit to, co děláte, a pokud se to povede, máte hezký návod na cokoli, co děláte. A pokud jste zrovna někomu něco vysvětlovali, nebo dokonce byli požádáni svým nadřízeným, abyste zaučili někoho nového v kolektivu v práci, natočte to. A máte z toho rázem workshop atd.

Z toho plyne, že práci, kterou uděláte jednou, můžete prodat víckrát.

A nejlepší je, když se vám povede to, že i vlastní výrobu máte zaplacenou několikrát. Tím lépe.

Myslím to tak, že pokud budete dělat nějaký workshop naživo, tak už ono natáčení byste měli mít zaplacené od příchozích lidí. Nebo pokud vyrábíte nějakou věc, např. psí boudu, tak už byste měli mít domluvené, komu ji prodáte. To je nejideálnější řešení.

Já jsem vedl jeden živý seminář na téma „Projekt osobního rozvoje aneb Proč nedělat to, co nás baví, a nedostat za to zaplaceno.

První, co mě napadlo, bylo, že ho natočím. Pokud se tedy vůbec uskuteční.

Druhý den mě napadlo, proč záznam neprodat jako on-line seminář ještě před tím, než ho natočím. Tím se mi ukáže, jestli o tohle téma bude zájem a jestli má cenu se tím dál zabývat.

Pokud se ukáže, že i přes všechnu snahu se nikdo nepřihlásí a nezakoupí si on-line seminář, máte značnou šanci, že ani na živý seminář nikdo nepřijde.

Takto obětujete pouze váš čas na reklamu a ušetříte spoustu času a peněz za kameramana a za vytváření on-line produktu, který – pokud byste ho skutečně vytvořili – si nakonec nikdo nekoupí.

Můj seminář naživo se nakonec uskutečnil, takže proběhlo i natáčení. Vznikl tak záznam ze živého semináře, který je možno stáhnout za drobný poplatek zde.

Taky se ale uskutečnil on-line předprodej tohoto záznamu, který vlastně ještě nebyl natočen.

To ale kupující nevěděli. Pokud by se stalo, že by se z nějakého důvodu živák neuskutečnil a já už měl zaplacené přístupy k záznamu, pokračování by bylo jednoduché. A sice: zaplaceno už mám, takže vím, že o to je zájem. Budu to brát jako zálohu (jako na jakýkoliv jiný produkt). Zaplaceno bych měl, tudíž bych si mohl dovolit zaplatit kameramana a natočil bych to nikoli jako záznam živého semináře, ale jako on-line seminář se vším všudy. Takže není co ztratit, pokud mi rozumíte. Můžete pouze vydělat, anebo zjistíte, že o dané téma není zájem.

Můžete to brát jako průzkum trhu.

Doufám, že je to srozumitelné. Třeba vám to navíc dalo inspiraci k tomu, abyste se zamysleli nad tím, jakou drobností si můžete pomoct zhodnotit vaši práci a třeba ji prodat několikrát.

Pokud jste dočetli až sem, tak vás něco zaujalo, a pokud by vás zajímal ten seminář osobního rozvoje, tak ještě jednou, víc informací o něm naleznete zde.

Děkuji moc.

A zase se ozvu, jakmile se mi připlete do života nějaký dobrý nápad, jak zviditelnit naše koníčky a vyrazit z nich nějaké peníze, anebo jen tak, pro inspiraci. Sledujte můj blog nebo Facebook : https://www.facebook.com/kouzloprilezitosti/

Michal Janza

Michal Janza
Autor projektu kouzelná příležitost a Klubu Přátel Koníčků (KPK). Jsem krotitel koníčků který věří v to, že si na svůj provoz dokáže vydělat koníček sám. A při dobré drezůře dokáže vydělat i na svého majitele. Mě mé koníčky už přes 15 let živí. Tak proč by vaše koníčky neměli mít stejnou moc?